Morsside.dk - Børnehave ?
 Alle fora - Åbne emner Åbne emner
 Børnegrupper
 Barn 3 år
 Børnehave ?
 Nyt indlæg  Svar på indlæg
 Anmeld indlæg  Printer venlig
Næste side
Forfatter Gå til orrige emne Emne Gå til næste emne
Page: of 2 Lås fora Nyt indlæg Svar på indlæg

monaJ
Æresmedlem

Midtjylland
2348 Indlæg

Billeder
Skrevet - 10/03/2010 :  15:47:19  Vis profil  Send monaJ a Private Message  opdater indlæg  Reply with Quote
Ville i finde det helt okay at jeres barn på 3 år og 4 måneder var alene på legepladsen i børnehaven ? I følge børnehaven har han været der i små 20 min alene. Man kan ikke se hele legepladsen fra vinduet til stuerne.

MonaJ

Mor til Christopher fra D.14/2 99, Casper fra D.10/2 03
& Nicolai fra D.10/11 06

skrumlehest
Æresmedlem

Fyn + øer
3626 Indlæg

Billeder
Skrevet - 10/03/2010 :  15:50:03  Vis profil  Send skrumlehest a Private Message  Åben skrumlehest's Hjemmeside  Svar med citat
Kort og godt NEJ.

Der skal da som minimum være tilsyn med børnene i en institution - Det skal jo ikke bare være ren opbevaring

Mange hilsner fra Louise - mor til 4
www.frumelgaard.blogspot.com/
Til toppen af siden

JuNoMi
Superbruger

Sønderjylland
950 Indlæg

Skrevet - 10/03/2010 :  15:54:26  Vis profil  Send JuNoMi a Private Message  Åben JuNoMi's Hjemmeside  Svar med citat
Bestemt NEJ!! Og heller ikke selvom det er de store, er det ikke okay!

www.123hjemmeside.dk/dahlmannsdagpleje
www.123hjemmeside.dk/familiendahlmann
Til toppen af siden

Garfield-pigen
Æresmedlem

Nordjylland
2615 Indlæg

Billeder
Skrevet - 10/03/2010 :  15:57:26  Vis profil  Send Garfield-pigen a Private Message  Åben Garfield-pigen's Hjemmeside  Svar med citat
Nej det synes jeg ikke...

-Irene

-Mor til
Kirstine 06.11.05
Kamilla 28.05.09
Til toppen af siden

tbe
Æresmedlem

Storkøbenhavn
7068 Indlæg

Billeder
Skrevet - 10/03/2010 :  16:03:23  Vis profil  Send tbe a Private Message  Svar med citat
Helt bestemt NEJ! Jeg var blevet stik tosset.

Termin Juni 2010
Til toppen af siden

monaJ
Æresmedlem

Midtjylland
2348 Indlæg

Billeder
Skrevet - 10/03/2010 :  16:05:56  Vis profil  Send monaJ a Private Message  Svar med citat
Vil da lige fortælle hvorfor jeg spørger.
Da jeg hentede Nicolai i børnehave i dag, gik han alene bagerst på legepladsen.
Jeg syntes som jer at det IKKE ER OKAY.
Jeg sagde til pædagoerne at det syntes jeg egentlig ikke var okay.
De kunne ikke se ham. Og heller ikke høre ham hvis han blev ked af det.
De sagde : jamen han har kun været der i under 20 min. Og i øvrigt var han kommet derud sammen med 2 andre små piger. Som var blevet våde og var kommet ind.
Men de havde vuderet at det var okay, han ville jo gerne blive ude.
Dårlig forklaring i mine øre, men nu var det jo også mit barn.
Så reager man nogle gange lidt hurtigere.
MonaJ

& Nicolai fra D.10/11 06

Til toppen af siden

Garfield-pigen
Æresmedlem

Nordjylland
2615 Indlæg

Billeder
Skrevet - 10/03/2010 :  16:13:35  Vis profil  Send Garfield-pigen a Private Message  Åben Garfield-pigen's Hjemmeside  Svar med citat
... og jeg synes da bestemt oss at 20 minutter er længe. Tænk alle de ting der kan ske på 20 minutter

-Irene

-Mor til
Kirstine 06.11.05
Kamilla 28.05.09
Til toppen af siden

Sanneg
Æresmedlem

Storkøbenhavn
6704 Indlæg

Billeder
Skrevet - 10/03/2010 :  16:17:51  Vis profil  Send Sanneg a Private Message  Åben Sanneg's Hjemmeside  Svar med citat
nej absolut ikke!!

i mias børnehave hænger der en seddel hvor man kan krydse af om ens barn på være på legepladsen uden voksentilsyn

Mor til to dejlige piger
Mia Victoria Hartmann - 16 April 2006
Laura Sofie Hartmann - 18 September 2009

www.123hjemmeside.dk/anch
www.123hjemmeside.dk/LilleTrolddesign
Til toppen af siden

Simmik
Storforbruger

Nordjylland
1373 Indlæg

Skrevet - 10/03/2010 :  16:36:57  Vis profil  Send Simmik a Private Message  Svar med citat
Nej - har selv haft problematikken inde på livet, da jeg fandt ud af nogle "uartige" drenge i Mikkels BH blev sendt alene ud kl. 07:30 om morgenen i total mørke - dog udstyret med lommelygter "ironisk smiley".

Det fik vi heldigvis sat en stopper for
Til toppen af siden

monaJ
Æresmedlem

Midtjylland
2348 Indlæg

Billeder
Skrevet - 10/03/2010 :  16:41:37  Vis profil  Send monaJ a Private Message  Svar med citat
quote:
Oprindeligt skrevet af Sanneg

nej absolut ikke!!

i mias børnehave hænger der en seddel hvor man kan krydse af om ens barn på være på legepladsen uden voksentilsyn

Det syntes jeg er en super ide. Så kan hver barns forældre bestemme selv. Men funger det i hverdagen ?

Jeg har ikke oplevet det før med Nicolai. Men han har også kun været der i 4 måneder. Men vil gerne ha klare aftaler i vores børnehave.

& Nicolai fra D.10/11 06

Til toppen af siden

mariadk
Superbruger

Nordjylland
578 Indlæg

Skrevet - 10/03/2010 :  16:45:45  Vis profil  Send mariadk a Private Message  Svar med citat
I vores børnehave må skolebørnene, dvs dem der skal i skole til sommer, være alene på legepladsen i små grupper. Det synes jeg er okay, for sådan er det jo også i skolen.
Men et barn på 3 helt alene, nej det er ikke okay!

Knus fra Maria

Victoria - 120702 og Patricia - 150605

Til toppen af siden

Sanneg
Æresmedlem

Storkøbenhavn
6704 Indlæg

Billeder
Skrevet - 10/03/2010 :  16:49:46  Vis profil  Send Sanneg a Private Message  Åben Sanneg's Hjemmeside  Svar med citat
quote:
Oprindeligt skrevet af monaJ

quote:
Oprindeligt skrevet af Sanneg

nej absolut ikke!!

Det syntes jeg er en super ide. Så kan hver barns forældre bestemme selv. Men funger det i hverdagen ?

Jeg har ikke oplevet det før med Nicolai. Men han har også kun været der i 4 måneder. Men vil gerne ha klare aftaler i vores børnehave.

det tror jeg bestemt det gør! har ikke hørt om problemer omkring den ordning, og jeg overhørte da også en pædogog sige nej til mia en dag hun ville derud da der var børn fra skolegruppen alene derude

Mor til to dejlige piger
Mia Victoria Hartmann - 16 April 2006
Laura Sofie Hartmann - 18 September 2009

www.123hjemmeside.dk/anch
www.123hjemmeside.dk/LilleTrolddesign
Til toppen af siden

T
Storforbruger

Sønderjylland
2846 Indlæg

Billeder
Skrevet - 10/03/2010 :  17:00:12  Vis profil  Send T a Private Message  Svar med citat
Hmm.. nu du siger det.. så ved jeg faktisk ikke hvordan det fungerer i Benjamins og snart Frederiks, børnehave.. Jeg ved, at NOGLE godt må være ude alene.. og det er vist de ældste. Jeg håber da ikke at de ville lade nogel af mine på 3 være ude alene

Mvh Tine

Benjamin Maj 2006 Frederik April 2007 Magnus September 2009
Til toppen af siden

monaJ
Æresmedlem

Midtjylland
2348 Indlæg

Billeder
Skrevet - 10/03/2010 :  17:32:47  Vis profil  Send monaJ a Private Message  Svar med citat
Tak for jeres svar... Og ikke mindst tak til dig Sanneg.
Jeg vil snakke med vores børnehave om at prøve samme ordning.
Jeg tænker også at det må være rart for personalet at vide.
Så kommer der ikke en mor ( som jeg selv i dag ) og afbryder dem midt i noget andet for at høre : hvad er nu det ?

Klare aftaler må være godt for både børn, forældre og personale.

& Nicolai fra D.10/11 06

Til toppen af siden

Mette-Mor
Storforbruger

Sønderjylland
1400 Indlæg

Billeder
Skrevet - 10/03/2010 :  19:22:10  Vis profil  Send Mette-Mor a Private Message  Åben Mette-Mor's Hjemmeside  Svar med citat
Hmm, ved egentlig ikke om jeg vil være så klart modstander af det, det ville nok komme an på hvor ofte de ville kigge til barnet.

Er der ingen af Jeres børn der er alene udenfor derhjemme ? Maja (3½ år) leger udenfor hver dag herhjemme og jeg er yderst sjældent med hende i haven.

Mette

Maja 15.07.06 og Thea 04.02.09
Til toppen af siden

monaJ
Æresmedlem

Midtjylland
2348 Indlæg

Billeder
Skrevet - 10/03/2010 :  20:35:07  Vis profil  Send monaJ a Private Message  Svar med citat
quote:
Oprindeligt skrevet af Mette-Mor

Hmm, ved egentlig ikke om jeg vil være så klart modstander af det, det ville nok komme an på hvor ofte de ville kigge til barnet.

Er der ingen af Jeres børn der er alene udenfor derhjemme ? Maja (3½ år) leger udenfor hver dag herhjemme og jeg er yderst sjældent med hende i haven.

Mette

Her hos os er det kun de store drenge der er ude i haven selv.
De er 11 og 7. Skal Nicolai med ud er det sammen med en af os.
De store drenge skal ikke tage ansvar for ham. Selvfølgelig kan de et øjeblik holde øje med ham. Men det er ellers ikke noget vi bruger.
Jeg syntes egentlig heller ikke man kan samligne hvad man gør hjemme med børnehaven. Da det er andres børn de tager ansvar for.
Men det er måske bare mig.
MonaJ

& Nicolai fra D.10/11 06

Til toppen af siden
Page: of 2 Gå til orrige emne Emne Gå til næste emne   Lås fora Nyt indlæg Svar på indlæg
Næste side
 Nyt indlæg  Svar på indlæg
 Anmeld indlæg  Printer venlig
Gå til:
Morsside.dk © 2000-2002 Snitz Communications Til toppen af siden
Denne side blev hentet på 0.84 sekunder. min-baby.dk